Aktiemarknadsaktivitet Realtid efter timmar Pre-Market News Flash Citat Sammanfattning Citat Interaktiva tabeller Standardinställning Observera att när du väljer ditt val kommer det att gälla alla framtida besök på NASDAQ. Om du, när som helst, är intresserad av att återgå till standardinställningarna, välj Standardinställning ovan. Om du har några frågor eller stöter på några problem med att ändra standardinställningarna, vänligen maila isfeedbacknasdaq. Vänligen bekräfta ditt val: Du har valt att ändra standardinställningen för Quotes Search. Detta kommer nu att bli din standardmålsida om du inte ändrar din konfiguration igen, eller du tar bort dina cookies. Är du säker på att du vill ändra dina inställningar Vi har en tjänst att fråga Vänligen inaktivera din annons blockerare (eller uppdatera dina inställningar för att säkerställa att javascript och cookies är aktiverade) så att vi kan fortsätta att förse dig med de förstklassiga marknadsnyheterna och data som du kommer att förvänta oss från oss. Föredragna ändringar i fördröjda aktieoptionsförmåner (Åh vilken lättnad är det hellip Eller är det) Denna månadsartikel av Mark H. Woltersdorf, Partner i skatteavdelningen i Edmonton Office of Fraser Milner Casgrain LLP, är ett utdrag ur CCHs Wealth Management Times issue nr 60 daterad juni 2010. I februari 2000 lade den federala regeringen fram en budget som innehöll bestämmelser om uppskjutande, under vissa omständigheter, avseende anställningsinkomsterna som skulle erkännas där anställda av en icke-CCPC-utbildningsoptioner tilldelades dem av deras arbetsgivare. Not 1 föreslogs att, om en kvalificerad person beviljades möjlighet att utfärda aktier av den kvalificerade personen (eller en icke-vapenlängdsberättigad person) till en anställd och arbetstagaren lämnade ett lämpligt val, skulle den sysselsättningsinkomst som annars skulle inkluderas i inkomst Under året utnyttjas optionen, skulle uppskjutas till det skatteår då arbetstagaren avyttrar eller byter aktierna. Uppskjutningen skulle vara föremål för en årlig gräns på 100 000. Det noterades att de föreslagna bestämmelserna generellt sett liknar dem för incitamentoptioner i USA. Budget 2000-dokumenten visade att bestämmelserna om personaloptioner ändrades eftersom många företag använde aktieoptioner för att uppmuntra sina anställda att ta en ägarandel i bolaget, framförallt inom de snabbt växande högteknologiska industrin. Det noterades att optionsoptioner ger anställda rätt att förvärva aktier i arbetsgivaren till ett förutbestämt pris, de hjälper företag att locka och behålla högkaliberarbetare och att de föreslagna ändringarna skulle göra den kanadensiska skattebehandlingen av personaloptioner mer konkurrenskraftiga med Förenta staterna. Budget 2000-bestämmelserna trädde i kraft den 28 februari 2000. Snabbare fram till år 2010. Även om syftet med dessa bestämmelser kan ha varit meriterande, har resultaten (i vissa fall) varit mindre än önskvärda, särskilt inom högteknologibranschen. Exempelvis kunde vissa anställda som utnyttjade det särskilda valet skjuta upp betydande mängder anställningsinkomster, men värdet av de förvärvade aktierna sjönk till en punkt där de inkomstskatter som betalades avseende den uppskjutna sysselsättningsinkomsten var större än intäkter från disposition erhållen från försäljningen av aktierna. Inte förvånansvärt har vissa anställda som avyttrade sina aktier ropade sig och hävdat att skattesystemet fungerade orättvist, eftersom de enligt dem inte fick arbetsinkomsten men som var skyldiga att betala inkomstskatter på hela beloppet. Som rådgivare är medvetna om att en gång en aktie förvärvas enligt en personaloptionsplan, behandlas en efterföljande minskning av aktiens marknadsvärde generellt som en kapitalförlust (eller realisationsvinst vid en ökning). En betydande värdeminskning är en olycklig händelseförändring från anställdas perspektiv, men Kanada: s intäkterbyrå anser att det här är en marknadsrisk som den anställde tog när de valde att behålla de aktier som förvärvades enligt optionsprogrammet. Det finns flera tekniska tolkningar utfärdade av Kanada Revenue Agency som behandlar denna fråga. Not 2 Finansdepartementet undersökte också denna fråga 2002. Gemensamma utskottet för beskattning lämnade ett brev daterat den 15 mars 2002, som rekommenderar att ITA ändras för att tillåta eventuell kapitalförlust realiserad vid dispositionen av sådana aktier för att kompensera den inkomst som annars realiserats vid utnyttjandet av optionen. Finansdepartementet vägrade att tillhandahålla sådan befrielse, likvärdiga anställda som utnyttjar optionsoptioner och väljer att inneha aktierna till individer som förvärvar aktier med efter skatt eller upplånade dollar. Det vill säga, varje investerare som väljer att inneha aktier accepterar en marknadsrisk i förväntan om avkastning, inklusive framtida uppskattning av aktiens värde. Trots ovanstående har två remissionskrav beviljats avseende tidigare anställda i SDL Optics, Inc. Note 3 Enligt de utgivna besluten om utebliven remission var skattebefrielsen avseende sysselsättningsinkomst beräknad enligt 7 mom. Anställda har gjort olika argument för att få skattelättnader, såsom att förlusterna berodde på inkomst och kapital. Dessa argument avvisades i Ellis Note 4 och Baird Note 5 men accepterades i Howard. Not 6 i Howard. Arbetstagaren ansågs vara en näringsidkare eller återförsäljare med avseende på sina arbetsgivares aktier och hade särskild kunskap och kompetens inom hans arbetsgivarverksamhet och på marknaden. Som ett resultat av detta ansågs de förluster som arbetstagaren realiserade vid dispositionen av de utvalda aktierna betraktas som förluster från en verksamhet. Budget 2010 lämnades in den 4 mars 2010. Den innehåller fyra väsentliga föreslagna förändringar av beskattningen av personaloptioner. För det första föreslås förändringar för att eliminera det dubbla dopp som kan uppstå när en anställd betalar ut ur sina optioner och är skyldig att inkludera endast 50 av anställningsinkomsterna i inkomst medan arbetsgivaren har rätt till ett fullständigt avdrag för belopp som betalats för att bestämma dess intäkter från verksamheten. För det andra föreslås ändringar för att klargöra befintliga källskattskrav för att säkerställa att ett belopp avseende skatt på hela beloppet (inte bara 50) av den anställningsinkomst som är kopplad till emission av en aktie krävs att arbetsgivaren lämnar in samtidigt som aktien utges. Dessa åtgärder försöker undvika situationer där en anställd inte kan uppfylla sina skatteförpliktelser till följd av en minskning av aktiernas värde. För det tredje föreslås ändringar för att eliminera valet som tillåter uppskjutning av sysselsättningsinkomst för icke-KKP. Slutligen föreslås ändringar som kommer att ge skattelättnader där anställda valt att skjuta upp sysselsättningsinkomsten och har upplevt ekonomisk förlust till följd av en nedgång i värdet av de förvärvade aktierna. Dessa senare ändringar är föremål för denna artikel. Budget 2010 föreslår att om en anställd har utnyttjat en option att förvärva aktier har valet enligt 7 mom. 10 gjorts under ett tidigare beskattningsår för att skjuta upp sysselsättningsinkomsten och den inkomstskatteskuld som uppstår i samband med anställningsinkomsterna Under året säljs aktierna större än vinsten av dispositionen av de optionerade aktierna, då kan arbetstagaren välja att betala en särskild skatt för året som motsvarar intäkterna från dispositionen, om någon, från försäljningen eller annan disposition av de optionerade aktierna. Om en anställd lämnar det föreslagna valet kommer följande att resultera: Not 7 vid fastställande av beskattningsbar inkomst kan arbetstagaren kräva ett avdrag som motsvarar hela beloppet av sysselsättningsinkomsten (i motsats till 50 som för närvarande föreskrivs i punkt 110.1 d ) och (d. 1)) ett belopp som motsvarar hälften av det lägsta av: det belopp som annars ingår i anställningsintäkten, kapitalförlusten från aktiens disposition, måste ingå i anställdas inkomst som beskattningsbart kapital vinst under samma skatteår då aktierna avyttrades. Denna bedömda skattepliktiga realisationsvinst kan kompenseras av den tillåtna förlusten som härrör från dispositionen av den optionerade aktien, förutsatt att förlusten inte annars utnyttjas av arbetstagaren en särskild skatt som motsvarar de anställdas vinst av dispositionen av de optionerade aktierna (av intäkterna av disposition för Quebecs invånare) betalas under dispositionsåret och den skattskyldiga realisationsvinsten beaktas för definitionen av justerad inkomst för vissa krediter (t. ex. GST). Ett val som lämnats in utanför den normala omvärderingsperioden (i den mening som avses i punkt 152.1.1) anses vara en ansökan som gjorts av arbetstagaren, enligt 152 § 4.2 (4.2), till ministeriet för nationella intäkter för fastställande av återbetalning eller minskning av skatt. En sådan bestämning är enligt nationell inkomstministers bedömning och måste göras senast den dag som är 10 kalenderår efter utgången av beskattningsåret för den anställde som återbetalningen eller minskningen avser. Detta gör det möjligt att göra omvärderingar avseende lagstadgade beskattningsår. Rådgivare bör snarast möjligt rådgöra med sina kunder 2010 för att undvika att förlora möjligheten att tillämpa dessa föreslagna bestämmelser för beskattningsåret 2000. Endast aktier avyttrade för vilka den därmed sammanhängande sysselsättningsinkomsten uppskjutits enligt valet i 7 mom. 10 § kommer att omfattas av denna föreslagna skattebehandling. Anställda som avyttrade sådana aktier före 2010 kommer att ha möjlighet att lämna in det föreslagna valet före eller före inlämningsdagen för deras skattedelsår 2010 (30 april 2011 eller 15 juni 2011, beroende på vad som är fallet). Personer som inte har avyttrat sina optionsrätter före 2010 kan välja att göra det före 2015. De kommer då att ha till och med inlämningsdagen för beskattningsåret för dispositionen att lämna in det föreslagna valet som antar denna behandling (i allmänhet den 30 april, 2015 eller 15 juni 2015, beroende på vad som är fallet). Om en person inte förfogar över sina optionsrätter före 2015 framgår det att utbetalningen av anställningsinkomster fortsätter tills de optionella aktierna är avyttrade, om än utan förmån för det föreslagna valet och skattebefrielsen. 1. Dessa bestämmelser antogs och finns i nuvarande form i 7 kap 8 till 16 § inkomstskattelagen (Kanada) (ITA). Om inte annat anges är alla lagstadgade referenser i denna artikel till ITA. 2. Se till exempel dokument 2003-0007795, 2009-0319621M4 och 2009-0325281M4. 3. Se vissa tidigare anställda av SDL Optics, Inc. Remission Order. daterad 25 oktober 2007 och vissa tidigare anställda av SDL Optics, Inc. Remission Order No. 2. daterad den 29 maj 2008. Båda avdragsförordningar beviljade inkomstskatt och räntelättnader till vissa anställda där den skatt som beräknats på sysselsättningsförmånen översteg det totala intäkter från dispositionen realiserat på dispositionsaktierna och marknadsvärdet av något av de aktier som innehas 29 december 2006. Anställda var också skyldiga att minska den justerade kostnadsbasen för sina värdepapper som hölls den 29 december 2006 enligt en formel som finns i den. 4. Ellis v. Drottningen 2008 DTC 6230 (F. C.A.). 5. Baird v. Drottningen. 2010 DTC 5035 (F. C.A.). 6. Howard v. Drottningen. 2008 DTC 2788 (T. C.C.). 7. Upplösning 29 i meddelandet om vägar och medel Rörelse som finns i bilaga 5 till budget 2010-dokument. Tax Publikationer Invandring Insights: Vill attrahera global talang till Kanada Regeringens initiativ kan hjälpa Er ditt företag ett kanadensiskt företag som vill locka och behålla globalt talang eller ett utländskt företag som vill locka till sig och behålla global talang för ny eller utvidgad verksamhet i Kanada. Om så är fallet kan flera nyligen tillkännagivna kanadensiska initiativ och kanadensiska invandringsutvecklingar hjälpa till. Immigration Insights: Ansökan om ett amerikanskt EB-5 grönt kort lag nu USA: s kongress har förlängt visumprogrammet EB-5 till 28 april 2017, när betydande programändringar sannolikt kommer att träda i kraft.
No comments:
Post a Comment