Friday, 20 October 2017

Option trading tamil


Sahebrao Chavan (Nashik) Jag har din prenumeration är väldigt bra, men vår förfrågan är vad som helst som kallar FO achive tgt shoud vara minst andra kloka vi kan inte köpa och vänta till din tgt, vi har pengar mindre, alla tgt borde vara inom 1 - 3 dagar inte mer än så. Sathya Rao (Tirupati) Jag har prenumererat på många rådgivare tidigare. men ingen av dem var konsekventa för att ge vinster. Du är den enda som är konsekvent i att ge vinst på i genomsnitt (2000 INR) på Bearish dagar till (10000 INR) på bullish dagar med en investering på 2,00,000 INR. Mer viktigt. Jag har hämtat min medlemsavgift (av 6 månader) på mindre än en vecka J att gå med. Fortsätt så. Lakshminarayanan R (Chennai) Jag är ledsen att säga att nu en dag är dina samtal till de betalade medlemmarna inte bra som leder till förlust. Var snäll och kolla in frågan och gör den behövliga ravi chandran (Mumbai) Iam glad när du mottar dina intraday cash tips. Men SMS är mycket långsamt. Om återköpspriset är 100, omedelbart när jag ser terminalen är priset 100,50 minst. Så jag kan inte fatta beslut i de flesta fall. Pls. Snabba upp SMS-tjänsten eller ge förhandssamtal innan du går iväg. tack ravi 9677502326 Jag fann att du har ett mycket bra forskargrupp. Jag ville bara veta att din webbplats är bra, men dina kontaktuppgifter har inte sett på webbplatsen. Vänligen skicka mig kontaktuppgifterna Jag hoppas att min feedback kommer att överväga av dig. Hälsningar KAUSHIK MEHTA (Anand) DIN ALLA FÖREGÅENDE GUIDANCE HAR HJÄLPT MIG MYCKET. TACK FÖR SAMMA Rohit Rajput (Ahmedabad) Jag har tagit service för kontantsamtal. 90-95 noggrannhet uppnås ravi sontakke (Pune) freeintraday är inte en av de bästa av bästa n användbara webbplatsen för underage aktiemarknaden invest. Jag är mycket tacksam för dig. önskar du gör din forskning mycket perfekt n klart. ge mer n fler tips på daglig basis för intradag. Ashutosh Jha (Kolkata) Hej killar. utmärkt service du ger det också i nominell avgift. Hats off n kudos till ditt team. Jag gör enkla pengar genom dina rekommendationer i alternativhandel. Tacka dig wud b väldigt blygsam framför dina tjänster. KAMARAJ P (BHILAI) Vilken prestation sir. Håll det upp Jayachandran M (Bangalore) Hej jag prenumererade före 2 månader. dina tips är bra men tidpunkterna är dåliga eftersom i många av samtalen når lagret nära målet vid köpstidpunkten. Förbättra den delen ATUL BADGUJAR (Mumbai) DIN CALL IE MYCKET MYCKET RIKTIGT. Rajesh Patel (Ahmedabad) Jag hittade en av de bästa platserna som ger intradag tips. Riktigt tacksam för chefsdepten. Ser fram emot användbara tips. Tack Hälsningar Sudeep Kumar (Hyderabad) Jag hittade den här webbplatsen verkligen underbar. Mitt intäkter har ökat väsentligt efter att ha följt de samtal som gjorts av Freeintraday-laget. De flesta samtal träffar sina mål. Man kan tjäna bra vinst om man följer stoplossen och målen strikt. Jag rekommenderar denna webbplats till alla. Även nybörjare kan följa instruktionerna mycket enkelt. Manoj Joshi (Mumbai) Herr, SIR DENNA VECKA JAG ÄR MÖJLIGARE. GOD PERFORMANCE. GOOD FAVORABLE STOCK CHOISE. MORE EARNING PENGAR. TACK DIG freeIntraday tips Tack först och främst tackar jag alla tekniska forskargrupper. Du har gjort väldigt bra jobb lycka till och fortsätt, jag har sett många webbplatser men med den här webbplatsen är fantastiskt, jag blir medlem på denna sida , men det är redan fullt fyllt, pls gör en tjänst för mig, jag vill b komma medlemmen på den här sidan pls acceptera min ansökan. Kunal Patel (Ahmedabad) tjänsten var bra och alla samtal är mindblowing. Alla nådde det angivna målet samma dag eller sagt dag i SMS. Ett problem hittades under SMS-paketet som alltid försenas när samtalet mottogs. Efter så många undersökningar och böcker får jag inte noggrann förutsägelse för aktierörelsen så jag har bestämt mig för att försöka få betald service i denna Freeintraday i verkligen värt att göra med nominella avgifter. Även den som ger uppmaning vägleder mig väldigt snyggt när jag fångade. Övergripande fantastisk upplevelse. Håll Serving Sir. Vishal Panchal (Indien) Jag är ny för att dela marknaden med totalt en månads erfarenhet. Jag känner mig verkligen lycklig att jag hittade dig från Googles sökmotor utan negativa recensioner över internet var som helst. Eftersom jag fortfarande är nybörjare för att dela marknaden, verkar det inte att tänka på några professionella språkord som kan passa in i din webbplats för att få dina tjänster främjas ytterligare. Ändå skulle jag verkligen rekommendera dina tjänster personligen till vem som helst, som kanske letar efter detsamma. super tips ges av dig. Fortsätt så. Varje morgon väntar jag på dina tips och därmed bara jag handlar. de flesta gånger får jag vinst. vänligen starta tjänster för valutaprodukter PANKAJ KUMAR (baroda) DSIR, jag prenumererade på din tjänst för en vecka sedan. Jag är förvånad över dina tipsprestationer. Jag har varit på marknaden sedan 2003. Under denna period abonnerade jag på tjänster av ett antal tipsleverantörer. Men ingen av dem hade noggrannhet som dig. De brukade bara göra falska löften. Det är därför jag gjorde förluster. Nu tror jag att jag är på rätt spår. Tack för det. Det vore bättre om du visade att du hade minst åtminstone ett alternativ i din prestation. Jag tror att du kommer att överväga det. krunal shah (Baroda) helt enkelt gr8 tips. inga ord att uttrycka. jag har precis fått din hemsida innan 3 dagar hur din prestation är, jag är väldigt glad att se min vinst på varje dag. Narayana Vadde (Bangalore) Efter ett år av förluster stora misslyckanden på marknaden. Jag har funnit FreeIntra som bästa rådgivande, som tillhandahåller tjänster till nominellt pris. Sudeep Kumar (Hyderabad) Jag hittade den här webbplatsen verkligen underbar. Mitt intäkter har ökat väsentligt efter att ha följt de samtal som gjorts av Freeintraday-laget. De flesta samtal träffar sina mål. Man kan tjäna bra vinst om man följer stoplossen och målen strikt. Jag rekommenderar denna webbplats till alla. Även nybörjare kan följa instruktionerna mycket enkelt. pravin raje (Mumbai) från de senaste månaderna följer jag dina tips. innan jag inte levde i sådana tips. Men du gör verkligen bra jobb. Hämta det. Mycket tack till dig och ditt lag Mrs Patra (Delhi) SirMadam, Det är min ära att tacka dig för dina exklusiva tips om intradag till ett oslagbart pris. Jag använde dina tips från de senaste dagarna. Men en sak sir din kontakt lägger till och tele telefonnummer. borde vara där. Det kommer att vara till hjälp för betalade medlemmar att kontakta dig för alla tvivel. Andra företag har sådan anläggning. Jag kommer snart att vara med som betalad medlem. tack. Sir, jag är din betalade medlem. Utan tvekan är dina tips mycket användbara, men jag kan inte ge heltid på marknaden. För min typ av klient, var vänlig ge något BTST-samtal eller STBT-samtal, minst en om dagen eller om det inte är möjligt per dag, då 2-4 per handelsvecka. Nescafe-automater Dryckalternativ: Vilka två av följande varma drycker NESCAFEacute Premix NESCAFEacute Sunrise Premix NESTEA Premium Kardemum NESTEA Plain NESTEA Hot Citron Tea MAGGI Hot Cup Klar Soup NESQUIK Hot Chocolate Carving En nisch för organisationen, vi är engagerade i att lägga fram kunderna ett prisvärt sortiment av 2 alternativ Nescafe Coffee Vending Machine s. Vi tillverkar sortimentet i strikt tandem med de internationella kvalitetsstandarderna med hjälp av högkvalitativt råmaterial, adventmaskiner och avancerade verktyg. För att säkerställa ett kvalitetssäkert sortiment kommer allt råmaterial från de certifierade leverantörerna på marknaden. Enkel drift Enkel installation Lågt underhåll Utmärkt prestanda Estetisk design Fyra Alternativ Hot Vending Machine Approx Pris: Rs 22000 Piece Trefyra Alternativ Hot Vending Machine Användning av vår industriella erfarenhet, vi kan erbjuda kunderna en felfri 4-valet Nescafe Vending Machine. Dessa automater är i linje med globalt fastställda kvalitetsnormer, eftersom dessa tillverkas med användning av bästa kvalitet råmaterial, som kommer från de mest autentiska leverantörerna av industrin. Specifikation HxWxD (mm) Kasteförstärkning Tamil Nation - Dalits, Brahmins amp Non Brahmins quotThe tamilska nationen är ett politiskt samhälle, en stor solidaritet. För att upprätthålla sin solidaritet måste den tamilska nationen avlägsna alla slags divisioner som orsakar splittring och oenighet bland sina medlemmar. Caste Systemet är en sådan skadlig uppdelning som har plågat vårt samhälle i tusentals år. Quot 8220Caste är inte en arbetsfördelning, det är en division av arbetare.8221 Dr. Ambedkar 1. S. M.Lingam på Tamil nationalism amp Caste System - Swami Vivekananda och Saint Kabir quotThe tamilska nationen är ett politiskt samhälle, en stor solidaritet. För att upprätthålla sin solidaritet måste den tamilska nationen avlägsna alla slags divisioner som orsakar splittring och oenighet bland sina medlemmar. Caste Systemet är en sådan skadlig uppdelning som har plågat vårt samhälle i tusentals år. Caste-systemet upptar fortfarande en viktig plats i den hinduiska religionen. Det primära syftet och idealet för alla religioner är frigörandet av alla dess anhängare, särskilt det som gäller de svagare delarna och de förtvivlade. Så det är konstigt att en religion som hinduismen går emot det idealet och på ett försiktigt sätt fördömer en del av sina egna anhängare som otouchable outcasts. Hindu Brahmins har skapat teoretiska förklaringar, puraniska berättelser och religiösa myter för att stödja och motivera deras beteende. Det enda syftet med vad som kallas quotBrahminismquot är att skapa och upprätthålla ett system som ger en överlägsen plats av betydelse för brahmaniska präster och andra brahminer i allmänhet. Eftersom alla dessa argument påstås vara baserade på hinduism, är det korrekt att vi undersöker idealen om verklig hinduism och dess grundläggande principer. citerar mer citat. Ja, självklart har Brahmins haft sin egen politiska dagordning för att driva. De har varit ansvariga för många saker som jag tycker är helt okonsekvent. Men är det något annorlunda än de andra höga kastarna jag har hört många många historier om höga icke-Brahmin-kastar som dödar och missbrukar Dalits. Du kan inte skylla på Brahmins för detta. Faktum är att det mest skadliga exemplet på kastsystemet var i de tamilska områdena i Sri Lanka, där det finns praktiskt taget inga brahminer och aldrig varit. Tamilsk kultur har inte lidit på grund av en grupp. Det har lidit på grund av kastsystemet och på grund av dess behandling av kvinnor. Låt oss främja äktenskapsbrottslighet, låta bli av medgift och ge kvinnors oberoende och självrespekt, och framför allt låter vi undgå ett komplikation för offer som bara spelar i händerna på dem som har ett intresse för att fortsätta de ojämlikheter som finns i Tamilnad . Om varje Brahmin skulle försvinna från Tamilnad, skulle daliterna och andra som utnyttjas inte gynna en iota. quot quot82162970300629803007299129903021 295829853021298629803009 2990298530072980 29653009299429803021298030072993302129653009 29582980300729923006298529803009. 29492975300729863021298629753016 2990298530072980 29532992300729903016 299030082993299430062965300929903021,8217 29582985302129933009 296029653021296530072991 2984300629753009296529953021 2970298630162965302129653009 298629923007298430212980300929923016 29703014299130212991298630212986297530212975300929953021299529803009. 2951298029853016 298430062990300929903021 299030092996300929903016299130062965 29972992299730152993302129653007298530212993301929903021 298430062985302129653009 2997299230092979 2953299230092997300629653021296529903021 2965300929933007298030212980300929863021 298630152970300929653007298530212993 82162951299230092965302129653009 2997301529802980302129803007298530218217 29863009299230092999 29703010296530212980298030212980300729943021, 2986300929923009299929853021 29582985302129653007298530212993 2953297529943 016 2984300629853021296530062965 2997296530092980302129803009 298430062985302129653009 299729923009297929693021296529953021 2980301929933021299330092997300729653021296529863021 298629753021297529803006296529653021 29652980301629913006297529943021 29492990301629653021296529863021 2986297530212975300929953021299529803009. 298629753016298630212986300929653021 296529752997300929953021 29863007299229903021299030062997300729853021 299730062991300729943007299230092984302129803009 2986300729923006299029792985300929903021, 29843014297430212970300729943021 2951299230092984302129803009 297029803021298030072992300729912985300929903021, 29803018297530162991300729943007299230092984302129803009 299730162970300729912985300929903021, 298630062980298030212980300729943007299230092984302129803009 2951299729923021296529953021 29903010299729923009296530212965300929903021 2970301529973016 29703014299130212991300929903021 29492975300729903016299130062965 297030102980302129803007299229853021 295829853021298629 972985300929903021 2953299230092997300629653021296529863021 2986297530212975300629923021296529953021. 2951298430212980 2970301029803021298030072992 297030062980300729913016 29703015299230212984302129802997299230212965299530212980300629853021 298030072992300629973007297529923021296529953021 295829853021298629803009 29863007298530212985300629943021 29973007299529653021296529863021 2986297530092965300729853021299329803009. 2951298430212980 298430062985302129653009 299729923009297929803021298030162991300929903021 (298430062985302129653009 2970300629803007 2949299030162986302129863009296530212965299530162991300929903021) 2980300629793021297530072991299729923021296529953021 29903007296529653021 2965301529972994299030062965 29702979302129753006299529923021296529953021- 2980300829793021297529803021 2980296530062980299729923021296529953021 29582985 2949299630162965302129652986302129862975302129753009, 2962298030092965302129652986302129862975302129753009, 2962298030092965302129652986302129862975 300929653007298530212993300629923021296529953021. 2951299729923021296529953021 82162980299430072980302129803009296530212965299530218217 29582985302129933009 2951298630212986301929803009 296530092993300729653021296529863021 29862975300929653007298530212993300629923021296529953021. 8216298029943007298030218217 2958298530212993 2970301829943021 295829863021298629753007 299729843021298029803009 295829853021298629803016 2990300929802994300729943021 2986300629923021298630212986301929903021. quot mer 4. Under regnperioden, kvinnan började, det är riktigt illa. Vatten blandar med skiten och när vi bär det (på våra huvuden) droppar det från korgarna, på våra kläder, våra kroppar, våra ansikten. När jag återvänder hem, är det svårt att äta mat ibland. Lukten kommer aldrig ut ur mina kläder, mitt hår. Men det här är vårt öde. Att mata mina barn har jag inget annat val än att göra detta arbete. Narayanamma började städa mänskliga excrement vid 13. Hon är nu 35. Stanken är illamående, överväldigande. Först fejerar hon skiten i högar. Sedan sköter hon med två plana tennstycken och släpper den in i en bambukorg som hon bär till en plats där en traktor kommer fram för att hämta den. Inga handskar. Inget vatten att tvätta med. Hon hakar upp sin sari tätt så att den inte springer på marken eller röra på skiten. Ändå är det nästan omöjligt att gå igenom ett heltidsarbete utan att någon av det oavsiktligt kommer på hennes kläder och person. Efter 20 åriga rengöringstider. Narayanamma klamrar sig till en värdighet som är väsentligt avvikande från det arbete hon gör. Hon är klädd snyggt, obefläckat rent. Jasmine prydar hennes oljade och väl preparerade hår. Narayanamma och 800 000 andra toaletter är på den lägsta rung av kastsystemet i Indien. De är föraktade av alla. De upplever absolut uteslutning från vaggan till graven. De är det andra ansiktet i Indien som ingen gillar att se. Det står i skarp kontrast till det progressiva, tekniska, vi-har-bomben-och-är-inte längre-den-tredje världen. Chennai järnvägsstation, station säger allt. Det har en hot spot för bärbara datorer för att ladda ner post, mobiltelefon laddare, internationella maträknare som erbjuder hamburgare, chokladmousse och chow mein bredvid het dosas och kyckling tikka. Men några meter bort, sopar kvinnorna ren skit på det mest primitiva sättet, lyft det ut ur järnvägsspåret med en pinne, kvast och bitar av tenn. Varför finns denna oacceptabla, fullständigt obscenta dikotomi. Eftersom knappast någon vill att den ska förändras. Kasta tränger igenom varje indiskt samhälls porer på dolda, lurfulla sätt. Det är så komplicerat, få indianer börjar förstå det helt, även om det är närvarande i våra liv på subtila och inte så subtila sätt. Trots att kastehierarkin är en hinduisk konstruktion hjälper konvertering inte alltid: Buddhister, kristna, sikher och muslimer klagar ofta på sina kasteidentiteter när de söker efter äktenskapspartner. När britterna styrde Indien lämnade de kastet väl ensam för att undvika oro. På några sätt förstärkte de det, att finna Brahmins som en armé av clerks och administratörer som tjänade det brittiska riket troget. Idag, i Indien, kallar Untouchables sig Dalits, vilket betyder Broken People. Det finns nästan 180 miljoner daliter i Indien ensam och åtminstone ytterligare 60 miljoner runt om i världen som står inför kaskriminering av olika slag. Dagligen måste Dalits hantera det faktum att de inte kommer att serveras mat i många matställen. De måste sitta ute och dricka sina te på avstånd från de andra kunderna. Särskilda otouchable koppar placeras på hyllan utanför. Dalit-kunden måste ta sin kopp, placera den på disken noggrant utan att röra servitören. Teet hälls sedan från ett säkert, oförorenande avstånd och Dalit måste hämta koppen, dricka teet, tvätta koppen och placera den tillbaka på den avskilda Dalithylsan utanför. Detta är känt som tvåglaset. I en ny undersökning av 22 byar i Tamil Nadu övade 16 de två glassystemen. 14 byar hade chappalsystemet där Dalits måste ta bort sina skor när de kom in i kaste delen av byn och i 17 byar var Dalits förbjuden att komma in i byn tempel. I fyra byar hade Dalits kommit ihop för att bekämpa dessa metoder och de har i stor utsträckning avskaffats. Akademiker pratar om brist på politisk vilja att beskriva successiva regeringar som misslyckas med att skydda Dalits. Translated betyder det att poliser står i bakgrunden och tittar på högkaste mobben bränner Dalits, eftersom byn anser att de blir för stora för sina stövlar. Feodala hyresvärdar stöds av korrupta tjänstemän och statstjänstemän för att upprätthålla status quo. Så de godkänner och belyder sig vid utnyttjandet av daliterna, blundar för bundet arbete och terroriserande, dödande, våldtagning av daliter som protesterar. Under tiden betonar alla konstitutionens retorik och regeringens dokument hypokritisk läppservice till den. Caste-diskriminering är också levande och bra vart den indiska diasporan har migrerat. Perversely caste diskriminering i Diaspora samhällen i väst har blivit sämre de senaste åren som samhällen har blivit större, kaste skillnader blir mer uttalade. Diskriminering i detalj I Indien har Brahmins, som är 3,5 procent av befolkningen, 78 procent av de rättsliga ställningarna och cirka 50 procent av parlamentets platser. Massförstörningar utgör ofta en del av de intimideringsmetoder som används av övre kastband mot nedre kastar. Hemdepartementet rapporterade att mellan 2000 och 2001 var det en ökning med 16,5 procent i rapporterade våldtäktssaker. Varje år hävdar mellankaste våld hundratals liv 2001 det var särskilt uttalat i Uttar Pradesh, Bihar, Rajasthan, Madhya Pradesh, Tamil Nadu. och Andhra Pradesh. I Indien, bland de miljarder förbundna arbetarna (uppskattningar varierar i stor utsträckning mellan 20 och 65 miljoner år 2001) fann regeringen att 85 procent skulle vara daliter eller från lägre krossar. Dessa inkluderade ett stort antal barn. Daliter och adivasis (ursprungsbefolkningar) utgör den största andelen av dem som släpper ur skolan. På landsbygden, mellan åldern fem och nio, släppte 36,1 procent av Dalit-pojkarna och 48,4 procent av dalitflickorna. Omkring 75 procent av dalitgemenskaperna lever under fattigdomsgränsen. Två tredjedelar av Dalits befolkning är analfabeter. Halva är jordlösa jordbruksarbetare. Bara sju procent har tillgång till säkert dricksvatten, el och toaletter. från Mari Marcel Thekaekara på Stink of Untouchability i New Internationalist, juli 2005 kvot och jämlikhet är de två ämnena som ofta talas om av de flesta nationalister och ledare av olika politiska och ideologiska strömmar över hela världen, inklusive Indien. det vardagliga samhällslivet styrs fortfarande väsentligt av den hierarkiska inställningen och känslor som överförts från det förflutna. Ängeln för de som är överlägsen genom födelse eller social ställning (högre kast) och förakt mot sociala inferior (lägre kast) är lika brett spridda i landsbygden och urbana områden och bland de utbildade och oupplärda. Det som är viktigast av allt är att ompröva förslaget från Dr Ambedkar att en socialt distinkt gemenskap borde få lov att bosätta sig i separata byar så att det inte finns någon möjlighet att märka någon annan som otouchable eller lägre kast i sådana byar. Endast i sådana separata byar kan de så kallade nedre kastefolket också uppleva frihet som Indien fick fem årtionden innan. Dessutom måste en brand som strider mot deras rättigheter, självrespekt och värdighet och sträva efter att komma ihop över sina religiösa, regionala, språkliga, underkastade och ideologiska skillnader, medvetet vårdas. Om inte detta uppnås, skulle bemyndigandet och frigörelsen av enslavade indianer fortsätta att förbli en avlägsen dröm.8221 mer citat. Kasta systemet i södra india, som i huvudsak uttrycks södra indiska) genom den tamils ​​talande lands sociala uppbyggnaden är om än någonting mer stel och redolent av den hierarkiska etosen än Nordindiens. Och ändå - här är naturligtvis det unika paradoxet som sydindiska presenterar oss - det tamilska kastsystemet omfattar funktioner som inte bara är okända i norra Indien men också utan någon klar grund i Sastric lore. Så divergerande är det sydliga systemet som man frestas att säga, med Raghavan (n. d.:117), att Sastrasna har en liten ansökningsquot till det tamilska kastsystemet, som borde analyseras i rent dravidiska termer. Men att göra det är att glömma den grundläggande utmaningen som den dravidiska kulturen presenterar oss, nämligen att se den som en regional variant av den gangetiska traditionen för hinduismen. Vi är tvungna att observera att de högsta och lägsta raderna i den tamilska kastehierarkin - Brahmans och de häftande Paraiyar Untouchables-är helt uttryckliga i Sastric-termer. citera mer citat. Även om icke-brahminer från de två största dravidiska språkområdena - Tamil och Telegu - gick med i icke-brahminrörelsen var användningen av dravidianismen som ett politiskt vapen mestadels begränsat till de tamilska icke-brahminerna. Samtidigt när det dravidiska medvetandet tog form var inte bara frågan om vilka som var dravidier, utan också frågan om vilka icke-brahminer som kom att bli allmänt frågade. Justitiepartiets ledare hävdade att termen icke-brahminer betecknade alla andra än brahminer. Men partiets ledning kom främst från de avancerade eller framåtriktade icke-brahminska hinduerna som enligt en uppskattning bildade omkring 19 procent av befolkningen. i slutändan misslyckades Periyar E. V.Ramasamy, den otvivelade far till den dravidianska rörelsen, inte att leverera på löftet av Dravida Nadu. E. V.R. misslyckades där Mohamed Ali Jinnah lyckades. Det är sant att de strategiska övervägandena av den härskande kolonialmakten var olika i varje enskilt fall - och detta hade något att göra med Jinnah146s framgång. Men om ideologin handlar om att flytta ett folk till handling, kan frågan vara väl ifrågasatt: varför gav E. V.R146s ideologi inte leveransen till Dravida Nadu. Stöd för de positiva bidrag som E. V.R. som gjorts inom området social reform och till rationell tanke, bör inte hindra en undersökning av var det var att han gick fel. Återigen kan det väl vara att E. V.R. representerade en nödvändig fas i det tamiliska folks kamp och med tanke på de objektiva förhållandena på 1920-talet och 1930-talet hade E. V.R rätt att fokusera starkt på den omedelbara motsättningen som orsakades av övre kasta dominans och mooda nambikai. Men i det 21: a århundradet kan det finnas behov av att lära av E. V.R. - och inte bara upprepa det som han sa eller gjorde. quot 8220298030072992300629973007297529853021 2958298530212993 2990299229863009 295129852980302129803016 29803007.29903009.2965 2990300929853021 2997301629803021298029803009, 2980299030072996302129803021 2980301529703007299129653021 2965301929753021298630062975302129753007299330212965300929863021 29863009299329903021298630062985 2984300729943016298630212986300629753009. 298029903007299629853021 2958298530212993 29803015297030072991 295129852980302129803016 2990297530212975300929903021 2990300929853021 29973016298030212980300729923009296530212965 29973015297930212975300929903021. 294929803009 299029753021297530092990299430212994 2986300729933021296530062994298030212980300729943021 29512965302129652996296529903021 29843006297530212975300629943021 29512984302129803007299129853021, 29512985298030212980300629943021 298030072992300629973007297529853021, 29903018299630072991300629943021 298029903007299629853021 29582985302129933009 296530102993300729653021 2965301829953021299529803021 2980301 829752969302129653007299129803009. 295129803009 29803015297030072991 29512985299729923016299129933016296530212965300929863021 29863009299329903021298630062985 29532995299329943021 299029753021297530092990299430212994, 2980299030072996302129803021 298030152970300729912980302129803016 2954298529863021298629753009298030212980300929903021 29863019296530212965300929903021 29502965300929903021,8221 mer quotIn Tamil Nadu fanns en rörelse i namn av anti-Brahmanism under ledning av Periyar. Det lockade Dalits, men efter 30 års kraft förstår daliterna att de är lika dåliga - eller sämre - som de var under Brahmans. Under dravidianska regimen har de attackerats och dödats, deras skyldiga andel i statstjänsten ges inte, de får inte stiga. Så säger Dr Krishnasami, ledare för den militanta rörelsen i Dalit-samhället, kallat Devendra Kula Vellalas i södra Tamil Nadu och grundare av en ny politisk parti, Puthiya Tamilakam. Denna känsla av desillusion med de dravidianska partierna är genomgripande bland inte bara daliterna utan också många militanta icke-brahmans. Tidigare anti-kaste rörelser, i Dr Krishnasamis ord, har misslyckats med att uppnå sina huvudmål. Herr Thirumavalavan av befrielsepantrarna talar om diskriminering och grymheter mot dem som bekämpar det onda och lägger till: Castes behåller sin identitet precis som tidigare, de misslyckas inte, det finns inte längre några äktenskapsliga äktenskap. Liksom Dr. Krishnasami, avvisar han inte rörelsens mål, och argumenterar för att Dalit-kampen måste vara för befrielse av en nationalitet, och Hindutva bör motsättas genom tamilsk nationalism. Han känner att de befintliga dravidiska partierna har förrått Dalits. quot-citatet. Hinduismen förutsätter uppdelningen av människor i hierarkiskt placerade grupper som heter 8220castes8221. Dessa kastar placeras i en stegladder av stigande överlägsenhet och nedstigande underlägsenhet. Människor som är födda i dessa kasta bör följa de ordinerade kasteverken och gifta sig bara i sin kaste genom arrangerade äktenskap. Mottagarna av detta system var de olika Brahman-kasterna som genom sin födelse var fria att följa intellektuella sysselsättningar vid införandet av brittisk kolonial utbildning som gjorde dem moderna Indien8217s intellektuella, vetenskapliga och byråkratiska klass. De olika 8220Vysya8221 (trading) kasta, som ligger under Brahman castes och Royal (8220Kshatriya8221) castes, har haft monopolet i handelsaktiviteter i århundraden, på grund av deras födelse, och blir därmed moderna India8217s företags - och affärsklass. 8220Shudras8221 är de olika nedre kasterna i hierarkin som anses vara hinduer och medlemmar av det kaste hinduiska samhället. Rape är den vanligaste risken för en dalitkvinna i det hinduiska samhället. Den engelskspråkiga ordlistan bär även ordet quotPariahquot (som är det tamilska namnet för den stora befolkningen i Dalits som bor i Tamil Nadu i Indien) för att förmedla betydelsen av quotoutcastquot. citat Det vediska systemet i apartheid är en av de mest avhumaniserande på rekord. Vissa Vaishnava apologists vägrar att tro att kasten är rasens ursprung och hävdar att det beror på yrke. Sådana människor hävdar också att omvandling till hinduism är tillåtet och att en person av en kast kan bli en annan kaste. Detta härrör på grund av deras avsiktliga förvirring av två separata termer, varna eller ras, och jati eller professionell guild. Faktum är att varna i sanskrit betecknar hudfärg och innebär ras, medan jati är den professionella guilden som en person tillhör .. I ett sammanhang när Brahmins hävdade att födelsen inte längre var ett märke om status och sedan fortsatte att agera och prata som om det var, icke-Brahminer, som bestod av en rad kasta och samhällen, inklusive både de som ägde land och de som arbetade på det hävdade motsatsen. De uppmärksammade diskriminering, förnedring och negation som lidit på grund av deras alldeles låga födelse och kom till att formulera en filosofi och övning av rättigheter som skulle hjälpa dem att bekämpa ojämlikhet och förnedring. citat Den 3 september är premiärministern Manmohan Singh alldeles för att inviga National Center for Siddha Research i Chennai. Forskningscentret var ursprungligen namngivet efter Pandit C. Iyothee Thass (1845-1914), en berömd utövare av Siddha-formen av inhemsk tamilsk medicin, och även en pionjär av den tamilska dalitrörelsen. Namnet på Iyothee Thass har dock blivit tappat. Grunden för projektet lades den 27 mars 1999 av den dåvarande tamil Nadu-premiärministern M. Karunanidhi i närvaro av då unionens hälsovårdsminister Dalit Ezhilmalai från Pattali Makkal Katchi (PMK). Det var på begäran av Dalit Ezhilmalai att institutet namnges efter Iyothee Thass. Efter sju år ritar Iyothee Thasss namn inte någonstans. Dalit organisationer protesterar. Se. Ku. Tamilarasan från republikanska partiet i Indien (RPI), en sittande MLA, har meddelat en svart flaggdemonstration mot premiärministern och fackhälsoorganistern Anbumani Ramadoss om de vägrar att namnge institutet efter Dalits ledare. Det senaste årtiondet av 1900-talet markerar ett betydande kapitel i Tamil Nadu historia, eftersom daliterna förade ett oräkneligt krig mot shudraförtrycket i det sociopolitiska riket. Kastkriget som började i södra distrikten spred sig långsamt till de nordliga distrikten. Vanniarsna som utsågs till en mest bakåtgående klass var de största gärningsmännen av grymheter mot daliter i norra distrikten. För att ta bort påståenden om att vara casteist och anti-Dalit gjorde PMK, en parti av Vanniars, Dalit Ezhilmalai en unionsministern i den BJP-ledda regeringen. Inom ett år visade Ezhilmalai att han hade ett sinne och började fungera oberoende av sina politiska mästare. Det var under Ezhilmalais ministerium och med sitt beskyddande att en del av Tamil Dalits återupptäckte Iyothee Thass. Dalit tänkarnas skrifter återtrycktes i fem volymer genom ett förlag kallat Dalit Sahitya Academy ägd av Ezhilmalai. Thass framträdde som en ikon för Dalits påstående i den ideologiska sfären. Även om den medicinska kunskapen i Iyothee Thass erkändes av många av hans samtidiga, inklusive överste Henry Steel Olcott från Theosophical Society och Thiru. Vi. Kalyasasundaram, en berömd tamilskolar, försöket av Dalit Ezhilmalai att namnge Siddha forskningsinstitut efter honom måste förstås i samband med den politiska påståendet av dalits på 1990-talet. Iyothee Thass är kanske en av de flera Dalit-ikonerna vars namn har blivit svarta ut genom den vanliga historien. . mer första koll på första ögonkastet verkar kaste som ett fenomen som, om det inte är så enkelt, åtminstone är tillgängligt för förklaring och beskrivning ännu, vilket det stora antalet skrifter om ämnet och deras många olika synvinklar tyder på, så är det inte fallet. The modern form of the caste system seems to have been the result of changes introduced by the Brahmins and by kings who fostered the Hindu system. As important as the Brahmins and the Brahmanical religion were, they were not the creators of the caste system in South India. They influenced the system profoundly, no doubt, but caste is found in most of its manifestations before the Brahmins became prominent. Its origins must be seen in the belief system that developed with the agricultural civilization of South India: that sacred power in its natural state is dangerous and demands groups outside of society proper to control it. quot quot. the DMK did keep the plank of cultural nationalism alive until the killing of Rajiv Gandhi in Sriperumbudur. Ever since, the spectre of Tamil nationalism evokes the ghosts of Sivarasan and Dhanu, the suicide bombers of the LTTE. The cracking up of the anti-Brahmin umbrella happened alongside the decline of cultural nationalism as an emotional issue in Tamil Nadu. Improved literacy and decline in the number of poor brought to the fore new political and economic aspirations. The success of Vanniyar Sanghom, and later its political outfit, the Pattali Makkal Katchi, was an eye opener to others on power play. The emergence of an educated class among Dalits - Pallars in the south and Parayars in central Tamil Nadu - has led to caste consolidation in these areas. The riots during the mid-90s have polarised Dalits and dominant OBC groups including the Thevars leading to the emergence of vote blocks. Various elections since 1996 have demonstrated that these vote blocks can decide poll outcomes. The DMK and the AIADMK had no option but to agree to accommodate the new interests if they were serious about winning elections. Alliterative oratory punctuated with gems from classical texts will not be able to match the arithmetic of castes. quot quotAccounting for over 80 per cent of the landless agricultural workers and doing menial jobs for the rest of society, Dalits have been victims of class-related economic exploitation by upper-caste landholders. Contrary to the expectations generated among people during the freedom struggle, Independence has not brought any significant change in their lives. Dalits attempts at upward mobility are often scorned and there has been no let-up in the violence against them. In a gruesome incident that took place at East Venmani in Tamil Nadus Thanjavur district on December 25, 1968, 44 Dalit agricultural workers, including women and children, were burnt alive by the land-owners of the village because they demanded higher wages..quot quotNandanar, a dalit rebel-activist of the bhakti period, sought access to the Shivaloganadar temple in Tiruppungur and the Nataraja temple in Chidambaram, to which the untouchable Pulaiyars provided hereditary services (supplying leather for percussion instruments). For this, the Brahman clergy derided him. The Tamil saivite tradition went on to appropriate the political resistance of Nandanar in the great Hindu habit of assimilation. In Sekkizhars Peiryapuranam, a 12th century saivite hagiography, the dalit martyr is made to undergo a conversion - he gains access to worship only after his caste-oppressed pulaiya body is purified by the sacrificial fire, and lo he emerges as a Brahman sage - tuft, caste thread, and all. Siva is shown to accept the dalit after he undergoes a trial-by-fire. In reality, Nandanar was burnt to death. Incinerated. Today, many dalit students at the Indian Institutes of Technology have to survive a Preparatory Course fire and come out unscathed if they have to do B. Tech. Not much has changed. The dalits fought for temple-entry today they fight for entry into IITs - temples of technology. ..quot

No comments:

Post a Comment